La tercera tarracomalet: festa, reivindicació i art al carrer

10 maig 2015
10:30to15:00

Des de el grup per una mobilitat social i ambientalent justa a Tarragona us informem de la jornada prevista per el 10 de maig de festa reivindicació i art al carrer: La tercera tarracomalet.

La jornada inicia amb una bicicletada amb sortida al balcó del mediterrani a les 10:30 i amb arribada al Parc poliesportiu del serrallo. Allà mateix hi haura la posada en escena e un mosaic col.lectiu, concerts en directe amb els grups cultrum,detective i oscarboles, pintada mural col.lectiu amb els participants i un vermut per acompanyar la festa que la seva durada esta prevista de 11:30 a 15:00.

Volem omplir els carrers d’ alegria, perquè és la millor manera de viure, però també de crítica, perquè és l’ única via vers un canvi.

Recorrerem 8 km pel centre de Tarragona en patins, monopatí i en bici. En un ambient de música en directe pintarem la Tarragona que volem: en forma de un mural coll·ectiu. Acompanya’ns a fer un pica-pica vermut musical.

Tarragona celebrarà aquest 2017 els XVII Jocs Olímpics del Mediterrani. Deixant de banda el model de desenvolupament que se’ ns proposa, una ciutat que vol ser seu d’ un esdeveniment esportiu internacional hauria de ser una ciutat on els seus habitants puguin gaudir d’ un estil de vida saludable, però, què ens trobem? L’ Ajuntament no contribueix a impulsar l’ ús de la bicicleta i els patins, i les polítiques que aplica en promoció del transport públic són erràtiques i insuficients, ignorant el greu context de crisi energètica i ambiental en que es troba la societat.

Volem tenir una ciutat que a més d’ oferir els seus decorats més dionisíacs, les seves postals de primavera eterna i història mill·enària, sigui un referent en mobilitat, un mirall al món per als canvis que hem d’ afrontar, per això comencem per tenir carril bici i pas a pas continuem construint alternatives!

Per una ciutat saludable, segura, alegre, activa… volem:

  •  La construcció d’una xarxa ciclista de 45km que augmenti la connexió segura dels barris perifèrics amb la ciutat i els grans centres d’ estudi.
  •  Que a es rectifiquin les referències continues al Pla de Mobilitat als grans desnivells de la ciutat, que són incorrectes i estigmatitzen l’ús de la bicicleta.
  •  Revisió i actualització de la ordenança per evitar penalitzar els patins.
  •  Que s’introdueix l’obligatorietat de l’estudi i construcció de carrils bici en els nous equipaments urbans, carrers i urbanitzacions.