La COS obté un delegat a Qualytel Teleservices SA a l’edifici del 112 de Reus

El sindicat Coordinadora Obrera Sindical ha obtingut un dels 3 delegats sindicals a l’empresa Qualytel Teleservices SA, que realitza serveis de demanda i gestió de recursos d’emergències sanitàries del servei telefònic “061 CATSalut respon”, ubicat a l’edifici d’emergències del 112 al terme municipal de Reus.

El candidat de la COS, Benjamí Muñoz, va obtenir a les eleccions realitzades divendres passat 20 vots, empatant així amb una altra candidata del sindicat CCOO -que ja era delegada sindical- en la primera posició. El darrer representant és del sindicat USOC.

Amb l’obtenció d’un representant sindical per part de la COS, l’objectiu immediat és afrontar la important i estructural precarietat laboral que afecta als treballadors i treballadores d’aquesta empresa espanyola. Muñoz denuncia que entre els treballadors i treballadores de l’empresa hi ha fins a tres tipus de contractació diferents.

En primer lloc, persones contractades com a “obra i servei”. Un segon grup, amb contractes d’obra i servei de només 16 hores setmanes ampliables mes a mes. I, un tercer grup encara més precari, de persones contractades de forma mensual, i a les quals se’ls hi renova el contracte mes a mes, -oficialment- segons el volum de producció.

Muñoz denuncia que la situació de precarietat i temporalitat és endèmica, ja que tots aquests treballadors i treballadores que tenen contractes “mes a mes” ja fa més d’un any que estan treballant a l’empresa, i que per tant, “la seva contractació no es deu al volum de producció -que és regular- sinó a una voluntat de l’empresa d’estalviar-se diners a través de la contractació temporal i precària”.

Davant d’aquesta situació, la COS començarà una campanya en aquest centre de treball per denunciar aquesta situació de precarietat i temporalitat i exigir unes condicions més dignes per als treballadors i treballadores d’aquesta empresa subcontractada.

Tags: ,