Valls viu la moda és violència de gènere

Des d’Arran Valls han emès un comunicat per posicionar-se davant la campanya comercial  ‘Valls viu la moda’ de la Unió de Botiguers de Valls.

Sobre Valls Viu la Moda

Intenten assemblar-se als cadàvers de les passarel·les de Milà o Madrid, indiferentment de la seva edat o del seu sexe. Són sotmesos/es a un conglomerat de valoracions superficials (moviments, alçada, mides, complexió…) i, si tenen la desafortunada sort de ser seleccionats/des hauran d’invertir hores i hores al perfeccionament de les seves “armes”. Per descomptat, de pèls, estries o panxeta, ni rastre.

Valls Viu la Moda és VIOLÈNCIA DE GÈNERE. I no s’acaba aquí. Seguim els cànons estètics d’un seguit de multinacionals que exploten de mala manera famílies senceres, però acatem.

La objectivització dels cossos de petits i grans que aquestes empreses promocionen és l’eina adequada del patriarcat per perpetuar un imaginari desfigurat de la realitat, que estimula una visió distorsionada que aboca la societat a un seguit de desordres alimentaris, prejudicis i preocupacions. Una autèntica pèrdua de temps.

No obstant, la cara bonica de la moneda es tradueix en una donació benèfica a un menjador social, maquillant (i mai millor dit) la màxima expressió de la pressió estètica per convertir-la en una dolça actuació social plena de “solidaritat”.

Per tant considerem que les eines que hauria d’utilitzar el comerç local per a la seva promoció no han de ser les mateixes que utilitzen les grans empreses, que se serveixen de les inseguretats derivades del desig d’assolir un ideal de bellesa impossible per a la majoria. Per tot això, diem SÍ AL COMERÇ LOCAL, NO A LA PRESSIÓ ESTÈTICA.

Tags: ,