CGT defensa un Ferrocarril Públic i Social

CGT, des de fa anys, ve defensant un Ferrocarril al servei de tota la societat sota la garantia d’un caràcter públic. Ens posicionem en contra de la divisió de l’antiga RENFE en dues empreses i seguim lluitant per evitar més fragmentacions d’ADIF i de RENFE; curiosament a Europa la política ferroviària aposta per mantenir unificades les empreses ferroviàries, tal com venim demanant des d’aquest sindicat.

Des de CGT denunciem el discurs manipulador sobre el cost dels serveis ferroviaris, xifres inflades per a justificar l’eliminació de trens i l’expulsió d’usuaris de la carretera, creant greuges comparatius als ciutadans, depenent de la seva residència.

CGT està en contra de l’eliminació de trens convencionals, totalment injustificada, perquè l’estalvi total que manifesten que ha suposat aquesta eliminació de trens i parades és molt menys que el cost de manteniment anual d’una línia d’AVE de les que hi ha en servei. A més, el reglament europeu 1370/2007 que limita les subvencions estatals al ferrocarril a les estrictament necessàries per a la compensació d’aquells serveis deficitaris en els quals la continuïtat estigui justificada per raons d’eficiència energètica, social, econòmica o mediambiental, no posa límits per a la subvenció i considerem un malbaratament de recursos que no parin trens a les estacions que ja existeixen, sense entrar a valorar l’eficiència energètica, social i mediambiental que en un estudi seriós quedaria demostrada juntament amb la eficiència econòmica, fins i tot aplicats tots els costos de la carretera.

CGT està en contra de l’eliminació de serveis ja que això suposa un descens de les càrregues de treball i per això menor ocupación. La divisió de les empreses està anant cap a la privatització i cap a la precarietat laboral. Tot això portarà conseqüències d’un pitjor servei, disminució de la seguretat i augment de preus, per aconseguir benefici empresarial que ara com a entitat pública no ha de contemplar. Així va passar amb la liberalització del tren al Regne Unit, tenint el govern que rescatar-ho després.

A la CGT estem en contra de la divisió de RENFE en 4 societats i ADIF a 2. El Ministeri de Foment hauria de fixar-se en els models francès o alemany que mantenen unificades les empreses ferroviàries i la seva condició d’empreses públiques amb un alt nivell de compromís a la ciutadania.

Per aquestes raons, com a protesta en contra de la política ferroviària del govern i per donar a conèixer a la ciutadania l’engany i perjudici que té aquesta política, existint i podent fer-ne una altra, és pel que realitzarem el proper dimecres dia 22 d’octubre, un repartiment d’octavetes informatives als usuaris / es del ferrocarril a l’estació de Tarragona a partir de les 9: 30h, i us convoquem a una roda de premsa a les 10h a la mateixa estació. A mes, us informem que hem convocat manifestació a Madrid el dissabte dia 18 per aquests motius.

Aquesta acció s’engloba amb altres que s’estan realitzant durant aquestes setmanes a tot l’estat per el sindicat CGT i tenint el silenci per resposta de la resta de sindicats.

Tags: ,