El grup de mobilitat llença la bicicleta a l’ajuntament

Dimecres més d’una dotzena de ciclistes i patinadors es va concentrar davant les oficines de l’ajuntament a la Rambla Nova, convocats pel Grup de mobilitat Tarragona, per criticar la passivitat d’aquest envers a la situació de la bicicleta i per convocar a la ciutadania a una nova pedalada i patinada popular aquest diumenge 6 de juliol, que sortirà a les 10.30 h des de la plaça Imperial i acabarà a la platja del Miracle, prèvia visita al Club Ciclista de Campclar.

L’ajuntament que ha engegat una bonica campanya per promoure l’ús de la bicicleta i el transport públic no sembla creure’s realment el que diu. Continuen defensant un PMUS (Pla de mobilitat urbana sostenible) que vol crear només 10km de carril bici i que es reconeixen com a insuficients al mateix pla ja que Tarragona és una ciutat totalment endarrerida en aquest aspecte. A més des del grup es denuncia la manera unilateral i el retràs amb el qual s’estan duent a terme les accions relacionades amb la bicicleta:

Al 2013 es tindria que haver fet, paradoxalment, un altre estudi per determinar on s’implantava el carril bici, a dia d’avui desconeixem si això s’està fent i l’única noticia al respecte desvelava la intenció de construir els 10km de carril bici allunyats del centre, cap a la Mora. No cobrint així les necessitats de fer una veritable xarxa al centre de la ciutat, construint un altre carril bici de passeig, desitjable però amb menys utilitat.

Cal sumar també que a finals del 2013 es va anunciar la creació d’una comissió de la bicicleta, on suposadament es convidava a participar a tothom. Finalment aquesta comissió sembla haver quedat en no res, l’ajuntament no ha traslladat en cap moment les seves intencions sobre la bicicleta, ni un representant amb el qual comunicar-se

Tampoc s’ha tornat a reunir el consell de mobilitat, fa set mesos de l’última vegada ja, el que evidencia que és un òrgan sense utilitat, on no existeix una participació real de les entitats i només s’utilitza per legitimar les decisions preses per part de l’ajuntament de manera unilateral.

Per acabar cal sumar a tot això la preocupant insistència en no admetre que a Tarragona tenim un PMUS que s’equivoca en l’anàlisi dels desnivells i que estigmatitza a Tarragona en l’ús de la bicicleta. Ja fa més de quatre mesos que vam sol·licitar mitjançant una instància i una reunió les dades exactes i referenciades, avui encara no hem tingut resposta.

Per tot això criden a la participació popular el 6 de juliol en la II Tarracomalet, pedalada i patinada, on continuen exigint:

  • La construcció d’una xarxa ciclista de 45 km.
  • La rectificació de les referències continues als grans desnivells de la ciutat que són incorrectes i estigmatitzen l’ús de la bicicleta.
  • La intermodalitat de la bicicleta amb busos interurbans i urbans.
  • Obligatorietat de l’estudi i construcció de carril bici en els nous equipaments urbans, carrers i urbanitzacions.
  • Revisió i actualització de la ordenança, sobretot per evitar penalitzar els patins.
Tags: