Ràdio Terra inicia una campanya de micromecenatge per teixir un país de veus

Els catalans poden col·laborar per fer possible, a partir d’avui, el primer mitjà de comunicació amb presència arreu dels Països Catalans. Ràdio Terra ha engegat aquest dilluns una campanya de micromecenatge a TotSuma.cat per a finançar el que serà el primer estudi de l’emissora, amb seu a Reus. Aquest mitjà de caràcter popular i autogestionat, que ja compta amb 160 socis i almenys un corresponsal a cada comarca del país, demana 12.000 euros per a habilitar la infraestructura tècnica que li ha de permetre iniciar les emissions l’1 de setembre. Aquest serà el projecte més important que ha acollit mai TotSuma.cat.

Després de molts mesos de gestació i preparació del projecte, Ràdio Terra ja ho té tot a punt per començar a caminar. Superat el llindar dels 150 socis que amb les seves quotes autogestionaran la ràdio, ja només queda reunir la recaptació mínima per construir l’estudi radiofònic, que estarà situat al casal Despertaferro de Reus.

D’aconseguir-ho, Ràdio Terra serà l’únic mitjà de comunicació en català amb vocació nacional. De fet, actualment la ràdio ja té com a mínim un corresponsal a cada comarca dels Països Catalans i un equip de col·laboradors i experts en diferents matèries. Un cop aconseguit el finançament, l’equip de la ràdio començarà a treballar en la programació i la graella de continguts.

L’objectiu és construir un mitjà de comunicació de caràcter professional que tindrà el primer estudi d’enregistrament i producció a Reus però que treballarà per crear una xarxa d’estudis que puguin servir per engegar i donar suport a projectes locals. Es tracta d’un mitjà horitzontal, descentralitzat i de caràcter popular i sense ànim de lucre, de manera que la seva supervivència i viabilitat dependrà de la voluntat de la gent.

A més de l’àmplia xarxa de corresponsalies i col·laboradors, Ràdio Terra té el suport de diversos mitjans de comunicació així com entitats i col·lectius. “Som periodistes, gent coneixedora de cadascuna de les realitats de les nostres comarques, que hi participem activament i defensem un periodisme rigorós i compromès”, explica l’equip de l’emissora a la seva pàgina de TotSuma, on també manifesta que “ha arribat l’hora de posar-nos mans a la feina per a connectar les veus de les comarques, el coneixement, la cultura i totes les realitats”.

La construcció de l’estudi s’iniciarà el 10 de juliol, mentre que el mes d’agost es destinarà a la definició de la programació i la concreció de les àrees periodístiques per poder iniciar les emissions a partir de l’1 de setembre.

Paral·lelament a la campanya de micromecenatge, Ràdio Terra continua amb la cerca de socis que facin viable el project a llarg termini i en garanteixin la seva independència. Els socis de Ràdio Terra poden participar en la definició de la programació de l’emissora i a les assembles de micròfons on es posa a debat quin rumb prendre.

Recompenses

Tots aquells que facin una aportació per assolir els 12.000 euros que es demanen rebran un paquet de recompenses més o menys important en funció de la quantitat de diners dipositada. Els micromecenes, que poden fer aportacions durant 44 dies, poden aportar des de 10 euros fins a 300.

Les compensacions inclouen des de la impressió del nom del mecenes al disseny corporatiu del vidre de la seu de l’emissora o un any de quota d’associat a lots de llibres i CD o marxandatge independentista. També hi col·labora Escola Valenciana oferint un any de “carnet d’amic” o la revista Caramella amb un any de subscripció. Alhora, s’inclou un sopar en un casal popular i caps de setmana a la Garrotxa, Priorat i la Mariola. A les entitats se’ls ofereix un paquet publicitari d’un any de durada.

La campanya de micromecenatge es pot seguir a les xarxes socials a través de l’etiqueta #femRàdioTerra.