El Grup de treball en defensa de la sanitat pública surt al pas del comunicat del Col·legi de Metges

El Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública de Tarragona amb la perspectiva d’una setmana des de la passada manifestació contra la privatització de la sanitat, vol anotar algunes reflexions i aclariments en benefici d’aquest objectiu, que cada cop és compartit per més sectors de la societat.

Al marge d’ésser una reivindicació genèrica en contra al pagament del deute, tot reclamant una sanitat per a tothom a la Unió Europea, amb la qual segurament s’hi identifica el conjunt de la ciutadania, a la manifestació es plantejaven tres qüestions. La derogació de la Llei 15/97 i el rescat de tot allò que s’ha privatitzat, sintetitzat en el lema “contra la privatització”, d’una banda. D’altra banda, la derogació del RD 16/2012, contra l’exclusió sanitària i el re-pagament. Per últim, es reclamava un principi fonamental en una societat democràtica: la participació real en la gestió dels Centres Sanitaris.

Aquestes reivindicacions es documentaven en el manifest que explicava el procés tant de retallades com de l’externalització de serveis i les privatitzacions efectuades des de l’estructura de la pròpia Sanitat Pública. El lema que emparava les reivindicacions era “la privatització mata”.

Persones, professionals del sector a títol individual, organitzacions socials i sindicals, van manifestar la seva adhesió a la convocatòria, que des del Grup de treball agareixen, així com van participar directament en la manifestació. Ara bé, un col·lectiu molt significat com és el Col.legi de Metges de Tarragona, també s’ha afegit a la lluita en defensa de la sanitat pública, com es va pronunciar en la nota que va fer pública, però no van adherir-se al manifest i es posicionaven contra del lema genèric de “la privatització mata”.

Amb l’objectiu de superar els malentesos i sumar totes les forces , el Grup de Treball vol aclarir que en cap cas es culpa les professionals que treballen als centres sanitaris (sigui quin sigui el seu lloc treball) de la situació actual, sinó que assenyalen els governants i els interessos espuris de les empreses que mercadegen amb la salut. El lema “la privatització mata” vol denunciar que les retallades i l’infrafinançament en sanitat maten, fet que també és denunciat pel col·legi de metges. Ara bé, aquest cop s’ha anat un pas més enllà, ja que s’ha volgut denunciar que darrera les retallades hi ha la voluntat de privatitzar la sanitat per tal de fer-ne encara més negoci, per part de les elits que ens governen.

Així doncs, encoratgen un cop més al conjunt de treballadors i treballadores dels centres sanitaris a què facin una defensa de la Sanitat sota la idea del “dret a la Salut” per a totes les persones, més enllà de la seva capacitat adquisitiva o de la seva procedència, i no de la “Salut com a mercaderia”. Es tracta, al cap i a la fi, d’un plantejament que encaixa amb el jurament hipocràtic, que en un dels punts diu: “Fixaré el règim dels malalts de la manera que els sigui més convenient, segons les meves facultats i el meu coneixement, evitant tot mal i injustícia”.