El Grup de Mobilitat troba insuficient la nova proposta de Rodalies per al Camp

Segons el pla de transports de viatgers de Catalunya (2009), la xarxa de rodalies del Camp es basava en la posada en funcionament de quatre línies:

• L1: Reus-Tarragona-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders

• L2: Tarragona–Reus-Falset-Marçà

• L3: Tarragona-Reus-Alcover-La Plana–Picamoixons-Montblanc

• L4: Torredembarra–Tarragona-Salou-Cambrils

Això, es contemplava pel 2012. Avui, 2014, ficaran en funcionament dues d’aquestes línies amb la bona noticia de l’ampliació de la L4 fins el Vendrell i l’Arboç de manera directa.

Segons el Grup de Mobilitat, “cal destacar i resumir que el nombre d’expedicions només es veurà incrementat en 5 per sentit i dia en el cas de la L4 i en 10 per sentit i dia en el cas de la L1.

Aquestes expedicions estan lluny encara d’arribar a les 6 expedicions en hora punta que es plantejava per a Reus-Tarragona i de les 4 expedicions en hora punta entre Tarragona-Torredembarra.

A més cal afegir que la connexió amb Valls continua quedant totalment oblidada, amb com a màxim un parell de busos per hora.

Ens alegrem d’aquest pas, però veiem un exemple més dels incompliments de les propostes que figuren als seus propis plans, plans que com venim denunciant quan no s’apliquen parcialment, son insuficients.

També caldrà vigilar els preus que es fixaran pel sistema tarifari integrat i que això no s’utilitzi per incrementar preus d’altres serveis, com el bus interurbà. La promoció del transport públic i no contaminant ha de ser una prioritat.

Recordem que les quantitats de diners invertits en la promoció del transport privat són enormes:

  • Autovia Tarragona-Montblanc, més de 200 milions d’euros.
  • Obres de millora de la T-11, més de 57 milions d’euros.

D’altra banda el cost d’aquesta millora és de 3 milions d’euros, on s’ha de restar el benefici que obtindran dels bitllets. Incomparablement menor que el de les altres inversions.

Finalment destacar la lluita de la pdf.camp en defensa del ferrocarril i animar a la població a lluitar per aconseguir el total d’aquestes planificacions.”